LEGENDA EWOLUUJE

 

Pojazdy Jeep® 4xe sprawią, że życie będzie łatwiejsze: dwa samochody w jednym, w pełni elektryczny napęd plus właściwości hybrydy,
bardziej ekologiczny i przyszłościowy niż SUV-y marki Jeep® z tradycyjnymi silnikami. Napędzany naszym zamiłowaniem do przygody.

 

WIĘCEJ TECHNOLOGII NIŻ KIEDYKOLWIEK WCZEŚNIEJ

 

Nowy Jeep® 4xe wyposażony będzie w system Plug-In Hybrid, na który składa się silnik benzynowy napędzający przednie koła oraz silnik elektryczny zapewniający napęd dla tylnych kół. Silnik elektryczny zasilany będzie przez akumulator o mocy 11.4 kW, ładowany podczas jazdy poprzez hamowanie rekuperacyjne lub zewnętrznie z gniazdka elektrycznego. Po naładowaniu akumulator sprawi, że na dystansie do 50 km samochód funkcjonować będzie jak w pełni elektryczny pojazd.

 

SZYBKIE I ŁATWE ŁADOWANIE W DOMU

 

Chcesz doświadczyć szybszego ładowania w domu? Wypróbuj Wallbox i inne dedykowane akcesoria Mopar przeznaczone do ładowania hybrydowego Jeepa® 4xe w intuicyjny sposób i w domowych warunkach, w znacznym stopniu skracające czas ładowania, dzięki czemu możesz poczuć jeszcze więcej wolności w poszukiwaniu nowych przygód.

 

STEROWANIE NOWYMI FUNKCJAMI Z WNĘTRZA

 

Dostępne tryby Hybrid, Electric i e-Save.
Ponadto, nowy system Selec-Terrain® oferuje nową, ekskluzywną funkcję: tryb Sport, zwiększający otwarcie przepustnicy i poprawiający reakcję układu kierowniczego.

 

Jakiego rodzaju silniki elektryczne/hybrydowe są tutaj stosowane?

 

• ICE: Internal Combustion Engine (silnik o spalaniu wewnętrznym) to tradycyjny silnik wykorzystujący energię cieplną (benzynowy, dieslowski itd.), w którym spalanie paliwa wywoływane jest poprzez utleniacz (zazwyczaj powietrze) wewnątrz komory spalania stanowiącej integralną część układu obiegu płynu.
• MHEV: silnik o spalaniu wewnętrznym w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Akumulator ładowany jest przez silnik o spalaniu wewnętrznym oraz układ hamowania regeneracyjnego. Nie pozwala on na jazdę w trybie w pełni elektrycznym.
• HEV: silnik o spalaniu wewnętrznym w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Akumulator ładowany jest przez silnik o spalaniu wewnętrznym oraz układ hamowania regeneracyjnego. Parametry akumulatora pozwalają na pokonywanie krótkich dystansów w trybie całkowicie elektrycznym.
 PLUG-IN HYBRID: silnik o spalaniu wewnętrznym w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Akumulator ładowany jest również z zewnętrznego źródła energii (gniazdo ładowania) oraz przez układ hamowania regeneracyjnego. Parametry akumulatora pozwalają na pokonywanie długich dystansów w trybie całkowicie elektrycznym.
• BEV: trakcję zapewnia wyłącznie silnik elektryczny. Jazda odbywa się w trybie elektrycznym, a akumulator ładowany jest tylko ze źródła zewnętrznego oraz przez układ hamowania regeneracyjnego.
• REEV: posiada niewielki generator zasilany benzyną, który ładuje akumulator, zwiększając zasięg w sytuacji, gdy poziom naładowania akumulatora jest niski.

 

Dlaczego skłaniacie się Państwo w stronę rozwiązania Plug-In Hybrid?

 

Plug-In Hybrid jest jednym z najlepszych rozwiązań wykorzystującym zalety zastosowania silnika o spalaniu wewnętrznym (ICE) w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Ponadto, w świecie hybryd, Plug-In Hybrid gwarantuje optymalne wyważenie pomiędzy zasięgiem elektrycznym, czasem ładowania, oszczędnością paliwa, właściwościami jezdnymi i osiągami.

 

Jakie są główne zalety pojazdu typu Plug-In Hybrid?

 

Samochody typu Plug-In Hybrid oferują wielekorzyści pojazdów elektrycznych takie jak niższe koszty utrzymania, brak hałasu podczas podróży oraz zerowy poziom emisji w przypadku jazdy z wykorzystaniem w pełni elektrycznego napędu, przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności konwencjonalnego silnika spalinowego na dłuższych dystansach, bez konieczności doładowywania akumulatora ze źródła zewnętrznego. W wyniku połączenia silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym pojazd dostarcza również większy moment obrotowy i lepsze osiągi niż ma to miejsce w przypadku silników o większej pojemności.

Jeep® 4xe stanowi nowoczesne rozwiązanie oferujące lepsze osiągi i większy komfort jazdy przy jednoczesnym zapewnieniu niższych kosztów utrzymania i niższego poziomu emisji w porównaniu do pojazdów z silnikami spalinowymi

Jakiego rodzaju samochodami elektrycznymi będą Jeep® Renegade i Compass 4xe?

 

Jeep® Renegade i Compass 4xe będą pojazdami typu Plug-In Hybrid Electric Vehicles z napędem 4x4, wyposażonymi w silnik benzynowy napędzający przednie koła oraz silnik elektryczny zapewniający napęd dla tylnych kół, poprawiając terenowe parametry samochodu. Obydwa silniki będą współpracowały ze sobą poprzez automatyczne zarządzanie pojazdem. Silnik elektryczny zasilany będzie przez akumulator o mocy 11,4 kW, który będzie doładowywany podczas jazdy przy użyciu układu hamowania regeneracyjnego lub zewnętrznie z sieci elektrycznej. Przy całkowicie naładowanym akumulatorze samochód może funkcjonować jako pojazd w pełni elektryczny o maksymalnym zasięgu do 50 km. W sytuacji gdy akumulator będzie bliski wyczerpania, dojdzie do automatycznego uruchomienia się silnika benzynowego, który będzie doładowywał akumulator w trakcie jazdy, jednocześnie zapewniając stałą dostępność napędu 4xe.

Jak długo będzie trzeba ładować akumulator?

 

Przedział czasu wynosi od 1,5 h, w przypadku użycia szybkiej ładowarki (wysoko wydajny Wallbox lub ogólnie dostępna stacja ładowania) do około 3 h w przypadku użycia domowego gniazdka elektrycznego przy założeniu jego maksymalnej wydajności.

 

Ile będzie dostępnych metod ładowania samochodu?

 

Pojazd będzie ładować się w trakcie jazdy lub po podłączeniu do zewnętrznego źródła zasilania.

 

Czy system wyposażony będzie w tryb szybkiego ładowania, czy tylko tryb standardowy?

 

System ładowania umożliwiać będzie szybkie ładowanie do 7,2 kW.